معرفی

مهندسین مشاور پژوهش

در سال 1355 فعالیت خـود را در تهران آغاز نمود. در ابتدا، عمده خـدمات مهندسی شرکت، محدود به انجام طـراحی ساختمان‌ها و پروژه‌هایی در ابعـاد کـوچک و متـوسط بود که از بین آنها می‌توان به توسعه سیلوهـای 10 هزار تنی شهـرهای برازجان ـ قوچان ـ سنندج ـ سقز ـ خوی ـ مهاباد، سیلوی 50 هزار تنی شمال استان خوزستان و سیلوی 100 هزار تنی اهواز  (اثر ملی) اشاره نمود. از سال 1366 با ورود به حوزه صنعت حمل و نقل و مشارکت در پروژه‌های مترو (خطوط دو و پنج متروی تهران)، بر مجموعه فعالیت‌ها و خدمات مهندسی شرکت افزوده شد و تا سال 1383 به شرکتی با بیش از 100 نفر پرسنل فعال تبدیل گردید.

مشاور پژوهش

توسعه و گسترش فعالیت‌‎های شرکت

به دیگر شهرهای ایران و مشارکت در پروژه‌های مختلف قطار شهری (در شهرهای مشهد، کرج، تبریز، شیراز، اصفهان و اهواز)، بر تعداد دفاتر شرکت نیز افزوده شد و همزمان با این تغییرات و مشارکت در چند پروژه ملی و همکاری با چندین شرکت بین‌المللی (مانند SYSTRA – CITIC – Norinco وEgis Rail) فصل تازه‌ای از رشد و شکوفایی شرکت فرا رسید.

در کنار 

فعالیت های شرکت

در حوزه حمل و نقل ریلی، مطالعه و طراحی و نظارت بر اجرای چندین مجموعه ورزشی و فرهنگی (مانند ورزشگاه‌های سبزوار، چالوس، رفسنجان و شهر بابک و …) و مجموعه‌های مسکونی و مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی نیز در سوابق مهندسین مشاور پژوهش به چشم می‌خورد:

  • 109 قرارداد در زمینه پروژه‌های قطار شهری (مترو) و بین شهری
  • (327 ایستگاه قطار شهری و 18 ایستگاه قطار بین شهری)
  • (بیش از 450 کیلومتر مسیر خطوط قطار شهری)
  • 5 قرارداد در زمینه مجتمع‌های مسکونی و ابنیه بلند مرتبه
  • 18 قرارداد در زمینه مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی
  • 19 قرارداد در زمینه مجموعه‌های ورزشی و استادیوم
  • 8 قرارداد در زمینه تدوین مجموعه ضوابط برای سازمان برنامه و بودجه کشور
درباره مهندسین مشاور پژوهش

تعهد و اخلاق

توسعه و گسترش فعالیت‌‎های شرکت

تعهد و اخلاق حرفه ای و مدیریت کارآمد و یکپارچه شرکت و همچنین ارائه بالاترین سطح خدمات مهندسی، موجب رضایت کارفرمایان و درنتیجه، حُسن شهرت مهندسین مشاور پژوهش گردیده و امروز با حدود بیش از 150 نفر پرسنل متخصص و فعال در سراسر کشور، ارائه گستره متنوعی از خدمات مهندسی به بیش از 45 کارفرمای دولتی و خصوصی را در کارنامه خود دارد.

با وجود ثابت ماندن ساختار مدیریت شرکت در 40 سال اخیر (از ابتدای تاسیس تاکنون)، سیاست و هدف اصلی مدیران مجموعه، همواره بر حفظ آمادگی لازم برای انجام خدمات مهندسی در بالاترین سطح و گسترش توانمندی‌ها و بهره‌گیری از آخرین و به روزترین دستاوردهای فنی و مهندسی، از طریق بکارگیری متخصصان و کارشناسان زبده و خلاق بوده است.

مهندسين مشاور پژوهش با عضويت در انجمن‌ها و جوامع مهندسی و پایبندی به استانداردهای مدیریت کیفیت توانسته است کیفیت خدمات خود را به صورت مداوم بهبود بخشد. برخی از عضویت‌ها و نشان‌های دریافت شده به شرح زیر می‌باشد:

  • عضویت در جامعه مهندسان مشاور ایران
  • نشان استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001: 2015
  • عضویت در انجمن بتن ایران
  • عضویت در انجمن تونل ایران
  • عضویت در انجمن حمل و نقل ریلی ایران

کارفرمایان

خدمات

گستره ارائه خدمات

با توجه به نمودار سازمانی و وجود دپارتمان‌های تخصصی، مهندسین مشاور پژوهش در کلیه محدوده‌های مهندسی از طراحی پایه تا اجرا و بهره‌برداری خدمات گسترده خود را ارائه می‌نماید.

کارفرمایان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگیلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگیلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی

1365 - 1369

  • ایستگاه J1 - خط 1 متروی تهران
  • سیلوی صدهزار تنی اهواز - استان خوزستان
  • 1370 - 1374

  • توسعه سیلوهای 10 هزار تنی شهرهای برازجان ـ قوچان ـ سنندج ـ سقز ـ خوی ـ مهاباد
    • مكان یابی، مطالعات و طراحی سیلوی 50 هزار تنی شمال استان خوزستان

    1375 - 1379

  • 7 ایستگاه روزمینی - خط 5 متروی تهران (تهران کرج)
  • ایستگاه‌های I2 و J2 - خط 2 متروی تهران
  • 19 ایستگاه - خط 2 متروی تهران
  • 1380 - 1384

    • پایانه مهرشهر
    • 7 ایستگاه (شامل P1 و E1) - جنوب خط 1 متروی تهران
    • بخش سیویل - توسعه شمالی خط یک متروی تهران
    • بخش سیویل - خط سه متروی تهران
    • 4 ایستگاه - خط یک متروی شیراز
    • ورزشگاه 15000 نفری باکری - ارومیه - سبزوار
    • ایستگاه Q2 - خط 2 متروی تهران
    • خطوط 2 و 3 و 4 - قطار شهری مشهد

    1385 - 1389

    • BASIC DESIGN - خط 7 متروی تهران
    • BASIC DESIGN (سیویل و تجهیزات) - خط 2 قطار شهری تبریز
    • 3 ایستگاه و شفت N7 - خط 7 متروی تهران
    • ایستگاه‌ها و مسیر - خط 2 قطار شهری مشهد
    • مسیر - خط 2 قطار شهری اصفهان

    1390 - 1394

  • ساختمان‌ها و محوطه سازی ایستگاه‌ها - محور رشت ـ آستارا
  • بستان آباد ـ تیکمه تاش ـ ترکمنچای - محور میانه ـ تبریز
  • مسیر - خط 2 قطار شهری اهواز
  • ورزشگاه‌های 5000 نفری - نوشهر ـ چالوس ـ تفرش
  • مسیر بهارستان ـ راه آهن ـ سپاهان شهر - قطار برقی شهر جدید بهارستان
  • (نظام بهره‌برداری و مترو سیستم) - قطار برقی شهر جدید گلبهار
    • مطالعات اقتصادی (مجتمع ایستگاهی) - خطوط قطار شهری مشهد
    • طراحی و نظارت - مجتمع مسكونی - تجاری برج لبخند 1 - منطقه 22 - دریاچه چیتگر
    • BASIC DESIGN (سیویل و تجهیزات) - خط 3 قطار شهری شیراز

    • (امکان‌سنجی پروژه‌های قطار شهری) - سراسر کشور

    • خدمات ایستگاهی - راه آهن سراسر کشور
    • ایستگاه‌های مسافری - راه آهن مراغه ـ ارومیه
    • ایستگاه تقاطعی ستاد و کراس اور - خط 1 و 2 قطار شهری شیراز

    1395 - 1399

    • BASIC DESIGN (سیویل و تجهیزات) - خطوط 4 و 5 و 6 قطار شهری شیراز
    • 4 ایستگاه - خط 6 متروی تهران
    • ایستگاه‌ها و مسیر (ضوابط شماره 1-804، 2-804، 3-804، 1-805، 2-805، 3-805 سازمان برنامه و بودجه) - قطار شهری‌های سراسر کشور
    • سازه و مسیر طرفین ایستگاه A3 - خط 3 قطار شهری شیراز
    • مسیر ایستگاه‌های H2 تا O2 - خط 2 قطار شهری اصفهان
    • ایستگاه H2 - خط 2 قطار شهری اصفهان
    • راهبری و مدیریت بر طراحی - خط 4 قطار شهری مشهد
    • سازه و مسیر ایستگاه‌های A3-B3-G3 - خط 3 قطار شهری شیراز
    • مطالعات امکان‌سنجی توسعه - خطوط 1 و 3 متروی تهران

    1400 - تا امروز

    • مرحله دوم - ادامه مسیر توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران
    • خط 2 قطار شهری شیراز
    • مراحل اول و دوم خوابگاه متأهلین دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
    • بلوک‌های A و C دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی - دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
    • مطالعات مرحله اول (طراحی پایه) - خط 11 متروی تهران
    • مرحله دوم - توسعه خط 2 قطار شهری شیراز
    • حمل و نقل همگانی تهران و امکان‌سنجی قطار سبک شهری
    • عملیات اجرایی پارک آبی شیراز

    کارفرمایان

    رتبه‌بندی مهندسین مشاور پژوهـش که به تأیید سـازمان برنامه و بودجه کشـور رسیده است در زمینه‌های تخصصی زیر می‌باشد:

    تیم مدیریت

    مهندس فرهنگ قاجاريه بنی اعمام
    رئيس هيئت مديره

    مهندس غلامرضا منيری تكمه داش
    مدير عامل

    آقای سید محمد حسین متقی
    عضو هيئت مديره

    مهندس نيما سلحشور
    قائم مقام مدير عامل

    مهندس سيامک حسن كلهری
    عضو هيئت مديره

    دكتر سياوش حسن كلهری
    عضو هيئت مديره

    تیم اجرایی و مدیریت پروژه ها

    مهندس اسدالله حسومی
    معاون فنی و مهندسی

    مهندس سید نوید قائمی
    مدير دپارتمان سازه

    دکتر سید حسام موسوی
    مدير دپارتمان ناوگان و تجهیزات

    مهندس محمد مدنی
    مدير دپارتمان پيمان و رسيدگی

    مهندس محمد مسعود ایرانیها
    مدير پروژه

    مهندس محمد نوری
    مدير پروژه

    مهندس عبدالوهاب تاتار
    مدير دپارتمان راه آهن